بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


سرزمین بختیاری پر آب ولی مردمان بختیاری تشنه!!

معاون عمراني استاندار چهارمحال و بختياري از بحراني شدن وضعيت آب آشاميدني 250 روستاي استان خبر داد و از دستگاههاي دولتي خواست براي آبرساني به روستاهاي استان بسيج شوند.
'محمود عيدي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 95 روستا در استان با تانكر آبرساني مي شوند و آب شرب 113 روستا نيز جيره بندي شده است.
عيدي با بيان اينكه شهرستان لردگان همانند جزيره اي محصور در ميان رودخانه ها و سرچشمه كارون بزرگ است، تصريح كرد: اين درحالي است كه 112 روستا در اين شهرستان از لحاظ آب شرب بحراني هستند.
وي با اشاره به يازديد مسوولان از منطقه جوانمردي لردگان، گفت: روستاي 'گودشكرته' 10 روز بدون آب شرب مانده بود.
عيدي تاكيد كرد: از آنجايي كه بهترين روستاهاي شهرستان لردگان هر سه روز يكبار آبرساني مي شوند، از دستگاهها ونهادهاي دولتي بالاخص سپاه و هلال احمر تانكر ثابت خود را اختيار آب و فاضلاب روستايي قرار دهند.
وي بيان داشت: بخش منج لردگان در حالي با بحران كم آب مواجه است كه با فاصله 20 كيلومتر از جنوب به سد كارون 3، غرب به سد كارون 4، شمال به رودخانه ونك و از شرق به رودخانه خرسان مشرف است.
عيدي تصريح كرد: تنها استفاده از يكي از اين منابع آب مي تواند هم مشكل كم آبي منج و كل شهرستان لردگان را حل كند.
فرماندار لردگان نيز گفت: اين شهرستان با وجود 360 روستا دچار بحران كم آبي شده است و اين امر ممكن است به يك تنش اجتماعي بينجامد.
'يدالله خالدي' افزود: با وجود چنين شرايطي مسوولان ارگانهاي دولتي در شهرستان لردگان در طول روز 60 درصد وقت خود را براي پاسخگويي به مردم در مبحث آب هزينه مي كنند.
وي تصريح كرد: از آنجايي كه مرتب به مردم گفته ايم طرح انتقال آب به شهرستان در حال مطالعه است مردم ديگر حرفمان را باور نمي كنند و حالت چوپان دروغگو را پيدا كرده ايم.
خالدي با بيان اينكه در حال حاضر عشاير لردگان نيز تشنه هستند گفت: اين امر باعث مهاجرت روستاييان به شهر لردگان و عشاير به حاشيه اين شهر شده است.
مديرعامل آب و فاضلاب روستايي چهارمحال و بختياري نيز گفت: 113 روستاي استان جيره بندي آب شده اند و بين چهار تا هشت ساعت آب دارند.
'قاسمعلي خدابخشي' اظهار داشت: 30 حلقه چاه كه سال گذشته در استان براي آبرساني به روستاها حفر شد اما پاسخگوي رفع نياز آبي روستاها نيست.
وي بيان داشت: امسال اعتبار لازم در زمينه آبرساني سيار در اختياري آب و فاضلاب روستايي قرار نگرفته است.
خدابخشي تصريح كرد: اين شركت قادر نيست روزانه تنها با 30 دستگاه تانكر كل روستاهاي استان را آبرساني كند.
چهارمحال و بختياري درحالي از مشكل كم آبي رنج مي برد كه 10درصد منابع اب كشور را دارد ودر حدود850روستاي اسين استان حوده 450هزار نفر سكونت دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |